dimecres, 14 de març de 2007

Primavera poètica

Avui m'han regalat un volumet de poemes del senyor Ramon Mercader Gay. Ha estat de forma inesperada. Havent acabat la sessió del club de lectura -el llibre de Mahfouz ha agradat força-, la Maria ha tret el llibre de la bossa i m'ha demanat si en podia llegir un. Com que m'ha agafat a contrapeu, la vergonya ha fet la resta i així ha estat que no ha parat fins que sense cedir jo en la negativa ha volgut tant sí com no que em quedés amb el volum, "que me compraré otro".

L'escena m'ha fet pensar que avui ja tenim tancada i penjada al web la programació de la Primavera Poètica -i ja en van tres, sembla un miracle-. Així que en Jordi acabi d'actualitzar quatre dades ho farem públic, sense comptar l'ocasió d'ara, poc solemne i que no compta. Ja des d'un principi que li vam demanar col·laboració tot van ser facilitats. El logotip, el disseny i els cartells són obra seva i cal agrair-ne la delicadesa i complicitat. També de l'Anna, a l'hora d'ocupar-se dels temes que tenen a veure amb comunicació. D'en Frederic portant els comptes. D'en Martí i l'Oriol pel que faci falta. D'en Pep si cal sonoritzar. I dels poetes, naturalment, que saben apreciar el gest que es fa en convidar-los i es mostren agraïts. Dels patrocinadors -que mai són prou-, que ho fan possible amb el seu altruisme. I també de les institucions -cooperadors necessaris, en diuen a dret penal-, l'Ajuntament i la Institució de les Lletres Catalanes. I com que això no vol ser un panegíric, i ocasió hi haurà per comentar incidències, ho deixarem aquí.

Compartir i donar a conèixer els poetes que t'agraden és la raó última de tot plegat. Baixant cap a casa he pensat que pel mes vinent triaré un dels poemes del llibret i li llegiré a la Maria, allí a davant de tots, enfilat si cal a la cadira.