dissabte, 14 d’abril de 2007

Més pluja, encara

És persistent i s'ha fet esperar, i ara cau amb deixadesa, amb indolència calculada, es diria que sense cap ganes. He acabat d'enllestir, mentre, quatre notes sobre l'obra "Cap al tard", basada en proses de Santiago Rusiñol, que penjaré quan es publiquin. I encara m'ha vagat d'anar a recollir els programes de la Primavera Poètica, just a temps per poder encartar-los al diari la setmana vinent. El que més temo de tot plegat, i no serà la primera vegada que m'ocorri, és que (pre)ocupat perquè tot surti bé i els convidats es sentin còmodes i ben atesos, jo no acabi de gaudir amb el millor que de si mateixos ofereixin. Coses del directe. Sovint, doncs, i en aquesta circumstància d'"amfitrió", em resulta més plaent rellegir-los dies abans tot preparant-ne la breu presentació. Prenc el volum de l'obra completa de Vinyoli, el primer autor que homenatjarem enguany. A l'atzar:

Borda

M'estic sempre a la borda que he bastit
amb brancs i pedres: no abriguen
altres millor, ni calen teules
de bruc, ni fang als junts
-és bo que hi passi el vent.
No encenguis foc. No vencerà cap fred
els meus records encesos.

Del llibre Cercles