divendres, 1 de juny de 2007

Has escrit un poema


Ahir, a la Fundació Fornells-Pla i Conxa Sisquella de la Garriga, va tenir lloc el primer dels actes sobre Joan Brossa organitzats en el marc del Festival Primavera Poètica. Es tractava d'un diàleg amb l'artista plàstic Joan Caselles, de Teià, el qual va oferir al respectable una xerrada prou amena sobre la poètica visual de Brossa a partir de la projecció d'això, de poemes visuals. Es tractava d'una lectura personal -no fou pas gens heterodox- sobre el recorregut en aquest camp del singular i inclassificable artista. Algunes de les explicacions i comentaris de Caselles arrencaren més d'un somriure per les ocurrències brossianes a l'hora de treballar amb associacions d'idees a partir d'objectes.

I tu vas venir. Seies un parell de rengles davant meu, i et veia de biaix. Escoltaves amb atenció i de tant en tant somreies, comentaves coses amb la persona del costat. Em dius que no ho vas acabar de comprendre, que això de l'espina de sardina amb un tap de suro al cap tu també ho has fet. I ves què hi fan uns daus a dins d'un porró? Guaita, ara fan streptease? I em fas riure de les coses que m'expliques.
Però avui em surts amb què has escrit un poema a l'estil de Joan Brossa, un poema "concret", i me l'ensenyes riallera per veure si m'agrada, i jo penso que sí que m'agrada perquè l'has fet tu quan ha acabat de ploure aquest matí i has comprovat els desperfectes al teu jardí particular.

Unes flors ufanes.
Un núvol negre.
Una gotellada.
Unes pedres fredes.
Un núvol blanc.
Unes flors trinxades.